Вівторок, 19.03.2024
Комунальний заклад «Ганнівський академічний ліцей-центр позашкільної освіти» Ганнівської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області
Меню сайту
Філія
Філія
Булінг та кібербул
Державна служба
Державна служба якості освіти
Статистика
счетчик посещений

Те, що діти вчаться знаходити власні шляхи для

отримання знань дивовижно і невідворотно. Але

це формулює виклик для батьків і для наміченого

процесу розвитку школи. Школа минулого

забезпечувала оволодіння знаннями. В

майбутньому навчання і виховання повинні бути

спрямовані на розвиток здатності критично і

розумно використовувати набуті знання.

 

Сеймур Паперт

 

 

1. Стимулююче обговорення

  • Чому інформаційна безпека є важливою та чому ці питання потрібно обговорювати?
  • Інтернет та його роль як засобу комунікації.

Незважаючи на повне проникнення комп’ютера в професійну діяльність, в сферу навчання і відпочинку, сам комп’ютер обплутаний цілим клубком забобонів і пересудів, пов’язаних з його негативним впливом на здоров'я та психіку дитини. І мало хто наважується роз’яснити реальні проблеми,   які   пов’язані   з   тривалою   роботою   за   комп’ютером.   Противники   використання комп’ютерів у навчанні дітей молодшого шкільного віку тільки наголошують, що повністю безпечних комп’ютерів не існує, не вказуючи в чому ж їх шкідливість. Виробники і особливо власники комп’ютерних клубів не вказують навіть на найменші характеристики комп’ютерів, що   можуть   бути шкідливими для здоров'я дитини чи   дорослого,   наголошуючи   тільки на покращенні   захисних   якостей   моніторів,   системних   блоків,   ергономічних   властивостей клавіатури чи маніпулятора миші.

Розглянемо найбільш розповсюджені "звинувачення" комп'ютера у шкідливості і реальні небезпеки, які несе в собі тривала робота за комп’ютером.

1. Комп’ютер негативно впливає на поставу дитини, спричиняє викривлення хребта

Дійсно, сидяча поза за комп’ютером є неприродною: напружені відділ хребта і м'язи шиї, м'язи голови, рук і плечового пояса. У тих, хто багато сидить, між сидінням стільця і тілом утворюється тепловий компрес, який веде до застою крові у тазових органах. Разом з тим, сидяче положення, тільки за партою, є основною робочою позою в школі. І, відверто кажучи, робота за комп’ютером для постави дитини - заняття не більш шкідливе, ніж сидіння за партою і писання паличок в зошиті або читання книжки. Однозначно можна сказати, що   30-40   хвилин   за партою   має більший   негативний   вплив   на   ще   не   міцний     скелет першокласника, ніж 10-15 хвилин за комп’ютером.

  1.  Під час роботи з комп’ютером дитина перебуває під впливом електромагнітного випромінювання монітора і інших пристроїв комп'ютера

Звичайно, це так. Однак слід зважати на те, що рівень електромагнітного випромінювання монітора в декілька разів нижче, ніж від телевізора, а у моніторів на рідких кристалах воно практично   відсутнє.   При дотриманні санітарно-гігієнічних   норм роботи   з комп’ютером,   за дослідженням американських вчених негативний вплив на здоров'я людини від різних типів випромінювання моніторів практично відсутній.

  1.  Погіршення зору при регулярній роботі з комп'ютером

Удосконалення моніторів значно зменшило навантаження на зір, але   сьогодні це один із найнебезпечних моментів "спілкування" з комп’ютером. Тривала робота за комп’ютером може викликати   синдром   так   званого   "сухого   ока".   Його   причина   –   необхідність   тривалої концентрації погляду на поверхні монітора.

4.   Перевантаження суглобів рук

Тривала   одноманітна   робота кистями   та   пальцями   рук   може привести до так званого   тунельного синдрому.   Проявами   його   є поколювання, терпнення пальців рук, болі в зап’ястях.

5. Захоплення комп’ютером може призвести до психологічної залежності

Як зазначають психологи, при тривалому "спілкуванні" з комп’ютером може розвинутись комп’ютерна   залежність. Слід   сказати,   що   повинні   бути   певні   умови   для   розвитку   цієї залежності. Перш за все, це люди, яким здебільшого потрібна певна соціальна підтримка. Як правило, у них проблеми в спілкуванні зі своїм оточенням (родина, друзі, товариші в школі і т.п.), вони відчувають невдоволення, дискомфорт, мають низьку самооцінку, закомплексовані. І здавалося   б,   "на   допомогу"   приходить   Інтернет   або   ігри.   В   Інтернеті,   заховавшись   під псевдонімом, можна вільно висловлювати свої думки, представлятися ким завгодно, проживати інше "віртуальне" життя, тут немає проблем, які дитина боїться розв’язувати в повсякденному житті, тут немає конфліктів, немає обов’язків, які не хочеться виконувати. Поступово такий спосіб   дій   і   думок   проникає   і   в   реальне   життя,   дитина   не   звільняється   від   своєї закомплексованості, а ще більше її поглиблює, намагається частіше бувати у віртуальному, а не у реальному світі.

2. Історії для ознайомлення

  • Пригадайте історії, які пов’язані з використанням Інтернету в їх родині.

Цікаві цифри (за матеріалами досліджень компанії "Київстар") 

  • 78% українських дітей старше 6 років користуються Інтернетом;
  • 24% батьків не знають про те, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони;
  • 9% батьків не підозрюють, що їхні діти виходять в Інтернет через мобільні телефони батьків;
  • 8% батьків не знають, що їхні діти відвідують Інтернет-клуби;
  • 27% дітей зізналися, що в Інтернеті з ними контактували незнайомці, 30% з них пішли на контакт;
  • 28% висилали фото віртуальним знайомим;
  • 7% ділилися в Інтернеті інформацією про сім'ю.

Поняття, які повинен знати кожен

Фішинг, кардинг, грумінг, булінг, мобінг – з урахуванням одного з найнижчих у Європі рівнів проникнення Інтернету в Україні ці терміни мало для кого несуть змістовне навантаження. Хоча без з'ясування їхнього змісту і мови не може бути про підключення домашнього комп'ютера до Інтернету.

Фíшинг (англ. phishing ['fiʃiŋ] від fishing — рибальство) — вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазинів. Шахраї використовують усілякі виверти, які найчастіше змушують користувачів самостійно розкрити конфіденційні дані – наприклад, посилаючи електронні листи із пропозиціями підтвердити реєстрацію облікового запису, що містять посилання на веб-сайт в Інтернеті, зовнішній вигляд якого повністю копіює дизайн відомих ресурсів.

Грумінг (англ. grooming) – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному плані. Злочинці найчастіше встановлюють контакти з підлітками в чатах або на форумах. Зазвичай вони добре обізнані із захопленнями сучасної молоді і без особливих зусиль підтримують бесіди. Вони знаходять співрозмовників, які чимось засмучені або шукають підтримки, співчувають їм, потім пропонують перейти в більш відокремлене віртуальне місце спілкування. Поступово втягують їх в обговорення інтимних питань. Потім пропонуються зустрічі в реальному світі. 

Кардинг – вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки або її реквізитів, не ініційована або не підтверджена її власником. 

Буллінг (англ. bullying) – залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії – які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину. Цей вид насильства набув широкого поширення в середовищі підлітків. Вони створюють сайти, присвячені одноліткам, які з тих чи інших причин стають «ізгоями», розміщують компрометуючі їх фотографії, надсилають анонімні образливі та загрозливі повідомлення, розпускають непристойні чутки. Іноді сцени знущання знімаються на фото – або відеокамеру і потім поширюються через Інтернет.

Мобінг (від англійського mob - натовп) - психологічні утиски, переважно групові, працівника з боку роботодавця або інших працівників, що включають у себе постійні негативні висловлювання, постійну критику на адресу працівника, його соціальну ізоляцію усередині організації, виключення з його службових дій соціальних контактів, поширення про працівника свідомо неправдивої інформації тощо. Термін ввів в психологію груп доктор Ханц Лейман, який вперше провів дослідження мобінга на робочих місцях у Швеції на початку 1980-х. Мобінг виражається в різних формах, і розвиток Інтернету породило чергову – мобінг в соціальних мережах. За наслідками мобінг в Інтернеті нічим не відрізняється від реального життя. Особливо чутливі люди переживають цькування дуже важко, аж до суїциду. Особливо це явище небезпечно для дітей, які в силу незрілості психіки близько до серця сприймають знущання однолітків. Уже є приклади дитячих самогубств на цьому грунті. Інтернет-мобінг навіть більш небезпечний, оскільки, якщо раніше діти, які зазнавали утисків однокласників, могли хоча б вдома уникати цих проблем, то зараз цей тиск дитина відчуває постійно. Збільшується він тим, що Інтернет робить мобінг відкритим для всього світу. Дитина отримує ярлик жертви в очах тих, хто не повинен знати про цькування (в соціології це називається «стигматизацією»).

3. Обговорення

  • Важливо, щоб під час обговорення інформаційної безпеки в Інтернеті батьки розповідати про особистий досвід та висловлювали свою думку.

Безпека дітей в Інтернеті

Всесвітня мережа Інтернет і сучасні технології наділяють нас необмеженими можливостями для освіти й особистого розвитку і стають невід’ємною часткою нашого життя. Важко переоцінити переваги й величезний потенціал Інтернету, але водночас з цією мережею пов’язані певні ризики та загрози, про які необхідно знати. Безпека в Інтернеті ґрунтується на вихованні, навчанні, етичних питаннях, технічних рішеннях, соціальних та правових аспектах. В Україні, як і в інших країнах світу, проблема захисту дітей в Інтернеті потребує всебічної підтримки з боку всіх прошарків суспільства. Багатьох батьків турбує те, що їхні діти багато часу проводять в Інтернеті. Доступ до Всесвітньої мережі відкриває безмежні можливості для навчання і самовдосконалення, тому батьки і школа по змозі намагаються забезпечити учням цей доступ. Проте часто замість того, щоб використовувати Інтернет для виконання домашніх завдань і досліджень, діти проводять там години, обмінюючись миттєвими повідомленнями, граючись в он-лайнові ігри та розмовляючи з незнайомими людьми в чатах. Таким чином, з появою Інтернету проблема підтримки балансу між розвагами та навчанням у житті дітей ускладнилося.

Багато дітей і підлітків, потрапивши в Інтернет, втрачають відчуття реальності. На жаль, в Інтернеті є багато форм прояву ненависті, починаючи від терористичних сайтів до жорстокої сатири. Неважко зрозуміти, яку шкоду вихованню приносять сайти, де глузують з інших людей через їхню зовнішність, де об’єктом нападів стають національні та сексуальні меншини.

Батьки та вчителі мають захищати дітей від впливу шкідливої інформації, що міститься в Інтернеті. Старших дітей слід навчити критично ставитися до Інтернет-матеріалів та визначати сайти, що викликають негативне ставлення до інших. Користуючись засобами Інтернет-комунікації, насамперед чатами, електронною поштою та миттєвими повідомленнями, дитина піддається загрозі стати об’єктом онлайнового хижака. Зловмисники цієї категорії користуються тим, що завдяки анонімності Інтернету в онлайні можна досить швидко встановлювати довірчі відносини. Жертвами онлайнових хижаків стають недосвідчені молоді люди.

Дорослі зможуть захистити дітей, якщо знатимуть про ризики, пов’язані з онлайновим спілкуванням, та будуть цікавитися тим, що роблять діти в Інтернеті.

Замисліться над тим, чи не позначається використання Інтернету на успішності дитини, її здоров’ї, стосунках із членами сім’ї та друзями.  Якщо в дитини проявляються ознаки Інтернет-залежності, зверніться до фахівців за консультацією. Маніакальне використання Інтернету може бути симптомом інших проблем, зокрема депресії, озлобленості, низької самооцінки.

Мережа є важливою частиною соціального життя багатьох підлітків. Встановіть домашні правила щодо того, які сайти можна відвідувати дитині, та дотримуйтеся їх. Ці правила можуть передбачати певний проміжок часу, протягом якого можна перебувати в онлайні, заборону використання Інтернету, поки не зроблені домашні завдання та ін..

Встановіть комп’ютер у загальній зоні своєї оселі, а не в кімнаті дитини.

Заохочуйте та підтримуйте бажання дитини займатися іншими справами, особливо спортивними іграми.

Якщо дитина сором’язлива, віддайте її на заняття з набуття навичок спілкування. Заохочуйте дитину до справ, які сприяють її спілкуванню з іншими дітьми.

Якщо вам здається, що дитину цікавлять лише он-лайнові відеоігри, спробуйте призвичаїти її до офлайнових «замінювачів» улюблених ігор. Наприклад, якщо дитині подобаються рольові ігри у ситі фентезі, заохочуйте читати її книжки з фентезі.

Попросіть дітей показати вам, які місця вони відвідують та що їм подобається. Нехай ваше спілкування буде відкритим, щоб за потреби діти могли без вагань прийти до вас по допомогу.

Використовуйте програми фільтрації. Фільтри допомагають блокувати певні матеріали, які виховують жорстокість і негативне ставлення до інших людей. Проте ці технології не вирішують проблему остаточно.

Навчайте дітей бути толерантними і ввічливими під час спілкування в Інтернеті, поясніть, що не можна відправляти повідомлення, що виражають негативне ставлення, злість та образу. 

День безпечного Інтернету

5 лютого 2013 року в Україні пройшов День безпечного Інтернету. Вперше ідея відзначати цю дату була висунута Єврокомісією ще у 2004 році, а функції основного координатора руху були покладені наInsafe – європейську мережу організаційних центрів з пропаганди безпечного, свідомого користування Інтернетом та мобільним зв'язком.

Україна долучилася до цього процесу лише в 2008 році. Тоді була створена Коаліція за безпеку дітей в Інтернеті. Був створений сайтOnlandiaна якому можна знайти ретельно розроблені "інструктажі з техніки безпеки" знаходження в Інтернет для всіх категорій населення, завантажити спеціальну "дитячу" версію електронної пошти, вільну від вірусів і спаму.

Переваги безпечної пошти сайту «Онляндія»:

-         інтерфейс Outlook Live;

-         захист листів від СПАМу та вірусів;

-         простота у використанні.

  1.  Підведення підсумків зустрічі
  • ·        Поради батькам.
  • ·        Пам’ятка «Правила безпечної поведінки  в Інтернеті, які повинна знати дитина».

Поради батькам:

1. Будьте другом своїй дитині. Проявляйте зацікавленість її захопленнями і обговорюйте проблеми, що виникають. Якщо Ви зможете стати тією людиною, якому Ваша дитина довіряє, їй не доведеться шукати підтримки у віртуальних друзів. 
2. Установіть комп'ютер в місці, доступному всім членам родини. Це значно полегшить контроль за його використанням. 

3. Складіть правила безпечної поведінки в Інтернеті, в яких будуть перераховані вимоги, що стосуються користування Інтернетом, а також алгоритм дій дитини при зіткненні з небезпечним незнайомцем або сексуальним домаганням. 
4. Напишіть ці правила на папері і прикріпіть біля комп'ютера! 
5. Попросіть Вашу дитину нікому не повідомляти особисте: ім'я, вік, номер телефону, домашню адресу, номер школи. Поясніть, що не слід висилати свої фотографії людям, з якими вона познайомилась в Інтернеті. 
6. Попросіть Вашу дитину відразу ж розповідати Вам про неприємні ситуації під час спілкування в Інтернеті, підкресливши, що Ви не будете сердитися, про що б вона не розповідала. 

7. Переглядайте інформацію, що міститься в комп'ютері Вашої дитини. Це допоможе Вам контролювати її спілкування в мережі. Але пам'ятайте, що дитина може користуватися Інтернетом не тільки вдома, але і в школі, Інтернет-клубі, у друзів. 

8. Нагадуйте дитині про те, що всі правила безпеки в Інтернеті залишаються в силі й тоді, коли вона користується комп'ютером і не вдома, наприклад в Інтернет–кафе чи у друзів.

Правила безпечної поведінки  в Інтернеті, які повинна знати дитина

1.       Ніколи не завантажувати картинки з незнайомих джерел – вони можуть мати відверто сексуальний зміст.

2.       Використовувати фільтри електронної пошти.

3.       Негайно повідомляти дорослих, якщо в Інтернеті відбувається щось таке, що лякає або викликає дискомфорт.

4.       Вибирати псевдоніми, які не вказують на стать, не мають сексуального підтексту і не відображають персональні інформації.

5.       Не повідомляти свою персональну інформацію, відомості про свою родину нікому в Інтернеті та не заповнювати он-лайнові персональні форми.

6.       Припинити будь-яке спілкування електронною поштою, розмови через службу обміну миттєвими повідомленнями або чати, якщо хтось починає ставити запитання, що занадто особисті або мають сексуальний підтекст.

З кожним роком все більше українських дітей користується Інтернетом у повсякденному житті. Можливість підключитися до Мережі не тільки через ПК, але й за допомогою мобільних телефонів сприяє цій тенденції. Інтернет надає дітям та молоді неймовірні можливості для здійснення відкриттів, спілкування й творчості. Проте, оскільки з самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної. У зв'язку із цим виникаєпроблема забезпечення безпеки дітей. А хто їм може в цьому допомогти, якщо не батьки?!

В.О.Сухомлинський
Block title
Block title
Пошук
Кошик
Українське ділове мовлення. Календар свят
Block title
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Крокуємо з часом
Архів записів
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz